Smilende gjeng etter planleggingsmøte
Foto Marte Rotefoss

Smilende gjeng etter planleggingsmøte

Onsdag den 10.09.25 var det invitert til oppstartmøte for planlegging av MUSH Synnfjell 2026, i det fine allrommet på Torpa barne- og ungdomsskole. Det var god stemning og enighet om at dette nok en gang skal bli et kult arrangement. Og vi er flere bak arrangementet enn de som kunne være tilstede denne kvelden.

Hovedoppgaver og ansvar ble fordelt og planer for dugnad lagt.

  • Løpsleder - Erik Øksnevad
  • Løypesjef - Marius Roe Hagen
  • Frivilligkoordinator (før løpet) - Ingeborg Roestad
  • Parkering/start/mål - Mikkel Johannessen og Petter Søderberg
  • Sjekkpunktansvarlige - Anne Hilde Taraldstad og Linda Davidsen
  • Administrasjon, koordinering og økonomi - Eli Vogt Godager
  • Innsjekking - Karin Wiik
  • Veterinærkoordinator og sponsoransvarlig - Karoline Klepstad Færevaag

Det gjenstår fordeling av ansvar for noen hovedoppgaver og det skal jobbes med rekruttering av frivillige til ulike oppgaver.

Søndag 28.09.25 blir det dugnad for å klargjøre sjekkpunktet og forbedre traséen fra parkeringsplass til start og for innkjøring til sjekkpunkt og målgang.

Behov for flere frivillige

Det vil spesielt jobbes med å få på plass flere frivillige til følgende oppgaver:

  • parkering og start
  • sjekkpunkt
  • tidtaking
  • rydding

Jønsberg videregående skole

Det er allerede klart at vi også i år får med oss elever fra Hundelinja ved Jønsberg Videregående skole. Elevene er en uvurderlig ressurs for oss og vi kan by på en spennende læringsarena.

Røde Kors - på plass også denne gangen

I alle år har Nordre Land Røde Kors - Hjelpekorps vært viktig for beredskapen under MUSH Synnfjell, så også i 2026. Etter at forespørselen var sendt tok det ca 5 minutter før de hadde svar; “Ja, vi kommer!”. Dette er vi glade for.

Påmeldinga åpner 01.10.25, kl. 18.00 i LiveRace.


Dronefoto Henrik Vikse
Dronefoto Henrik Vikse